مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:422022-01-23اقتصادي

ارز سالانه دارو در شهریور تمام شد!


هر چند به نظر می رسد دولت و مجلس هنوز بر سر سرنوشت ارز 4200 تومانی در سال آینده به جمع بندی نرسیده اند اما معضلات اجرایی این ارز حتی در سال جاری نیز پایان ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دارو یکی از چند قلم کالای اساسی است که با گذشت حدود چهار سال، همچنان در فهرست دریافت کنندگان ارز ترجیحی قرار دارد.

با وجود آنکه بسیاری از فعالان این صنعت در سال های گذشته بارها از روند تخصیص این ارز انتقاد کرده اند اما با توجه به ریسک افزایش قیمت تمام شده دارو برای مردم، هنوز راهکاری در این حوزه نهایی نشده است.

حتی با وجود آنکه دولت در بودجه سال 1401، منابع ارز 4200 تومانی را حذف کرد، باز هم تاکید شد که حمایت های مستقیم از دارو و گندم ادامه خواهد داشت.

با این وجود اما به نظر می رسد حمایت های پیش بینی شده برای این حوزه، کفاف نیازهای سالانه کشور را نمی دهد، موضوعی که در نشست اخیر کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران نیز به آن اشاره شده است.

در یازدهمین جلسه کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، گزارشی از نشست اخیر مسوولان این تشکل دارویی با معاون اول رییس جمهوری، وزیر صمت و نمایندگانی از مجلس بیان کرد که به گفته وی، موضوع بحث و گفت وگوها در این جلسات، ضرورت نوسازی و بازسازی صنایع داروسازی در کشور بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز سالانه دارو در شهریور تمام شد!

ارز سالانه دارو در شهریور تمام شد!