مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:372022-01-23پزشكي

دیابت در فارس 4.5 درصد افزایش داشته است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه میزان ابتلا به دیابت در فارس طی پنج سال، 4.

5 درصد افزایش یافته است، گفت: روند رو به رشد ابتلا به دیابت، - موضوعی اساسی و تاثیرگذار بر سلامت است که باید جدی گرفته شود.

دکتر عباس رضاییان زاده یکشنبه سوم بهمن در جمع خبرنگاران گفت: دیابت شایعترین بیماری متابولیک مزمن در جهان محسوب می شود که مطالعات اخیر، روند رو به رشد این بیماری را نشان می دهد و زنگ خطر را برای تمام جوامع به صدا درآورده است.

او بیان کرد: بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی دیابت در سال 2021 میلادی، 537 میلیون نفر از افراد بالغ جهان، مبتلا به دیابت بوده اند که برآورد می شود تا سال 2045میلادی، با رشد 46 درصدی به 783 میلیون نفر و شیوع دیابت از 10 و نیم درصد به 12 و دو دهم درصد برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این در حالی است که پیش بینی می شود در منطقه خاورمیانه که کشور ایران در آن قرار دارد، با رشد 87 درصدی از شیوع 16 و دو دهم درصد به شیوع 19 و سه دهم درصد می رسیم.

رضاییان زاده ضمن بیان اینکه در ایران نیز شواهد و مطالعات مختلف از جمله پیمایش عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در ایران (استپس) نشان دهنده روند رو به رشد بیماری دیابت است، گفت: بر مبنای پیمایش کشوری استپس در سال 2016میلادی، حدود 10 درصد جمعیت بزرگسال مبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت در فارس 4.5 درصد افزایش داشته است

دیابت در فارس 4.5 درصد افزایش داشته است