مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:372022-01-23اقتصادي

آموزش دانشگاهها متناسب با نیاز بازار کار است؟


معاون وزیر کار معتقد است رویکرد کارآفرینی به کاهش فاصله میان صنعت و دانشگاه منجر می شود و آموزش در مراکز علمی باید متناسب با نیاز بازار کار کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر نبود ارتباط موثر میان مراکز علمی و دانشگاهی با بازار کار یکی از علل عدم جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به شمار می رود و به دلیل آنکه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از توانایی و معارت لازم برای ورود به بازار برخوردار نیستند بنگاههای تولیدی از پذیرش آنها خودداری می کنند.

محمود کریمی بیرانوند ـ سرپرست معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار رفاه اجتماعی ـ می گوید: بر اساس محورهای تعیین شده در زیست بوم ملی اشتغال، آموزش در دانشگاهها و مراکز علمی باید متناسب با نیاز فعلی بازار کار کشور باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد کارآفرینی به کاهش فاصله میان صنعت و دانشگاه منجر می شود،می گوید: مراکز علمی باید فرهنگ کارآفرینی، آموزش کاربردی و عملیاتی را مبنای کار خود قرار بدهند.

بر همین اساس بسیاری از کارشناسان بر لزوم انطباق رشته های تحصیلی با نیاز بازار تاکید کرده و نبود تعامل و ارتباط میان دانشگاه ها و بازار کار را در عدم جذب فارغ التحصیلان به بازار کار موثر می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش دانشگاهها متناسب با نیاز بازار کار است؟

آموزش دانشگاهها متناسب با نیاز بازار کار است؟