مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 13:372022-01-23اقتصادي

جایزه 1 میلیون دلاری ناسا برای حل مشکل غذای فضانوردان


اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا(ناسا) همواره در حال تلاش برای ارتقا فناوری های خود و ارسال هر چه بیشتر فضانوردان به فضا است اما باید گفت یکی از چالش های بزرگی که این سازمان با آن مواجه است، - اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا(ناسا) همواره در حال تلاش برای ارتقا فناوری های خود و ارسال هر چه بیشتر فضانوردان به فضا است اما باید گفت یکی از چالش های بزرگی که این سازمان با آن مواجه است، تامین غذای فضانوردان در فضا است که حال برای رفع این مشکل مبلغ یک میلیون دلار برای توسعه سیستم های نوآورانه برای تغذیه فضانوردانی که در آینده به فضا خواهند رفت، اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، از مزایای بی شمار آن که بگذریم، فضانورد بودن کار ساده ای نیست و قطعا برای کسانی که بیش از حد به غذا علاقه دارند، حتی کمی سخت است، چرا که منوی غذایی فضانوردان خیلی جامع نیست و بسیاری از غذاها را نمی توان در آن یافت.

همانطور که ناسا آماده می شود تا بیشتر از هر زمان دیگری فضانوردان را به فضا بفرستد، این آژانس فضایی قصد دارد سیستم منبع سوخت حیاتی آنها یعنی غذا را نیز ارتقا دهد.

در دسترس قرار دادن غذاهای مغذی، خوشمزه و رضایت بخش در اختیار فضانوردان طی ماموریت های فضایی طولانی مدت، انرژی لازم برای کشف ناشناخته ها را به آنها می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه 1 میلیون دلاری ناسا برای حل مشکل غذای فضانوردان

جایزه 1 میلیون دلاری ناسا برای حل مشکل غذای فضانوردان