مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 13:172022-01-23بين الملل

ثبات در افغانستان، محور رایزنی سفرای ایران و پاکستان در کابل


سفیر ایران در کابلدر دیدار همتای پاکستانی خود ایجاد امنیت و ثبات بلندمدت در افغانستان از طریق همکاری اقتصادی را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بهار امنییان سفیر ایران در افغانستان با منصور احمدخان همتای پاکستانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

  سفیر پاکستان در توییتی درباره جزییات این دیدار نوشت: با سفیر ایران در کابل در خصوص ثبات بلندمدت در افغانستان از طریق همکاری اقتصادی  و ترانزیت منطقه ای تبادل نظر صورت گرفت.

  پیش از این بهادر امینیان سفیر ایران در کابل با مت نادسن معاون نمایندگی سازمان ملل در افغانستان دیدار و گفت وگو کرده و در خصوص ثبات و امنیت، دولت فراگیر و توسعه اقتصادی در افغانستان رایزنی کرده است.

سفیر ایران در کابل طی هفته گذشته همچنین با حامد کرزی، رییس جمهور سابق و عبدالله عبدالله از سیاستمداران ارشد افغانستان دیدار و بر ضرورت ثبات و کمک های بشردوستانه تاکید کرده است.

ایران همواره اعلام کرده است که سیاست این کشور در افغانستان مشخص بوده و ضمن ارتباط با تمام طرف های افغان خواهان تشکیل دولت فراگیر است.

  در این راستا امیر عبدالهیان وزیر خارجه ایران در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان که به تهران سفر کرده بود، در خصوص تشکیل دولت فراگیر، ضرورت تامین شاخص های قابل قبول در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبات در افغانستان، محور رایزنی سفرای ایران و پاکستان در کابل

ثبات در افغانستان، محور رایزنی سفرای ایران و پاکستان در کابل