مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 13:022022-01-23پزشكي

غربالگری سلامت زنان، به صورت رایگان در جهاد دانشگاهی قزوین


مدیر مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین گفت: با توجه به اهمیت سلامت زنان و نقش غربالگری در تشخیص زودهنگام بیماری ها به ویژه سرطان سینه و رحم، مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) به مدت یک هفته غربالگری رایگان انجام می دهد.

- ایسنا/قزوین مدیر مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین گفت: با توجه به اهمیت سلامت زنان و نقش غربالگری در تشخیص زودهنگام بیماری ها به ویژه سرطان سینه و رحم، مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) به مدت یک هفته غربالگری رایگان انجام می دهد.

زینب مشایخ در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سرطان سینه، تصریح کرد: ازجمله شایع ترین سرطان ها در ایران و جهان سرطان پستان است که میزان شیوع آن در ایران 9/32 درصد و در جهان 7/11 است و هرسال این میزان در حال افزایش است.

وی افزود: بدخیمی سرطان سینه با تشخیص و درمان زودهنگام قابل درمان است، سرطان سینه از رشد بیش ازحد و غیرطبیعی سلول ها در بافت های مختلف پستان مانند غدد تولیدکننده شیر و مجاری شیری ایجاد می شود؛ اکثر توده هایی که در بافت پستان تشکیل می شود خوشخیم است و درصورتی که کنترل شود خطری ندارند اما در صورت تشخیص بدخیمی باید به دنبال درمان آن باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری سلامت زنان، به صورت رایگان در جهاد دانشگاهی قزوین

غربالگری سلامت زنان، به صورت رایگان در جهاد دانشگاهی قزوین