مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 12:422022-01-23پزشكي

بیش از 1000 تفاوت در فعالیت ژنتیکی مغز نر و ماده وجود دارد!


پژوهشگران دانشگاه استنفورد در بررسی جدید خود، بیش از 1000 مورد تفاوت را در فعالیت ژنتیکی مغز موش های نر و ماده نشان داده اند.

- بیش از 1000 تفاوت در فعالیت ژنتیکی مغز نر و ماده وجود دارد! پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" در بررسی جدید خود، بیش از 1000 مورد تفاوت را در فعالیت ژنتیکی مغز موش های نر و ماده نشان داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوز مدیکال نت، بررسی جدیدی که به سرپرستی دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد (Stanford Medicine) انجام شده است، نشان می دهد که مغز موش های نر و ماده از جنبه های مهمی با هم متفاوت هستند.

پژوهشگران معتقدند که این تفاوت ها احتمالا در مغز زنان و مردان نیز وجود دارند.

این گروه پژوهشی، چهار ساختار کوچک را در مغز موش بررسی کردند که به برنامه ریزی رفتارهای مرتبط با رده بندی، دوست یابی، جفت گیری و نفرت معروف هستند.

به عنوان نمونه، این رفتارها می توانند به تعیین سریع جنسیت یک غریبه توسط نرها، پذیرش ماده ها برای جفت گیری و محافظت توسط مادر در حیوانات کمک کنند تا تولیدمثل داشته باشند و فرزندان آنها زنده بمانند.

دانشمندان با تجزیه و تحلیل بافتی که از این ساختارهای مغز استخراج شده و برای سلول های پاسخ دهنده به هورمون های جنسی غنی شده بود، بیش از 1000 ژن را یافتند که فعالیت آنها در مغز یک جنس نسبت به جنس دیگر، به طو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 1000 تفاوت در فعالیت ژنتیکی مغز نر و ماده وجود دارد!

بیش از 1000 تفاوت در فعالیت ژنتیکی مغز نر و ماده وجود دارد!