مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 10:222022-01-23پزشكي

ویژگی های منحصر به فرد «کووپارس» ایران/ واکسنی که امکان ناقل شدن را از بین می برد


واکسن ایرانی کووپارس دارای دو دُز تزریقی و یک دُز استنشاقی است که هیچ یک از واکسن های ساخته شده کووید 19 در دنیا دارای این ویژگی نیست؛ در نتیجه با توجه به این ویژگی، - گروه سلامت خبرگزاری فارس-محمد تاجیک:ویروس کرونا دو ساله شده و این نوزاد شوم با جثه بسیار ریز و غیر قابل مشاهده اش، دو سال است جهان را متأثر از خود کرده و سلامت جسمی و روانی 8 میلیارد نفر را در اقصی نقاط جهان به مخاطره انداخته است.

همان بیماری مهلکی که تاکنون جان صدها هزار نفر در سنین مختلف را گرفته و پرونده زندگی شان را بسته، میلیونها نفر را داغدار عزیزانشان کرده و بسیاری را نیز روانه مراکز درمانی کرده است.

اما اکنون نیز جان دوباره ای به خود گرفته و با سرعت به جولان بی محابای خود ادامه می دهد؛ این در شرایطی است که اضطراب و ترس از ابتلا به این موجود نامریی آحاد مردم جهان را در برگرفته است.

در مسیر مبارزه با این بیماری مهلک،کشورهای مختلفی در قالب شرکت های تولید کننده واکسن، در نقاط مختلف دنیا در حال تلاش برای تولید واکسن کرونا بوده و تاکنون نیز چند نوع واکسن در دنیا ساخته شده و برخی نیز به مرحله تزریق رسیده است.

ایران نیز از قافله واکسن سازان دنیا عقب نمانده و از روزهای آغازین این پاندمی  فعالیت خود را در مسیر ساخت واکسن کرونا با جدیت آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های منحصر به فرد «کووپارس» ایران/ واکسنی که امکان ناقل شدن را از بین می برد

ویژگی های منحصر به فرد «کووپارس» ایران/ واکسنی که امکان ناقل شدن را از بین می برد