مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 03:172022-01-22بين الملل

اتهام زنی انگلیس به روسیه: کرملین در پی گماردن حامی خود در کی یف است


کرملین در پی گماردن حامی خود در کی یف است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات تحریک آمیز انگلیس و دامن زدن به تنش ها بین اوکراین و روسیه، دولت لندن مدعی کشف طرح مسکو برای سرنگونی دولت کنونی کی یف شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وزارت خارجه انگلیس بامداد یکشنبه، کرملین را متهم کرد که به دنبال گماردن یک رییس جمهور طرفدار روسیه در اوکراین است.

لندن ادعا می کند که افسران اطلاعاتی روسیه با تعدادی از سیاستمداران سابق اوکراین به عنوان بخشی از این طرح در تماس بوده اند.

وزارت خارجه انگلیس اما از ارائه شواهد یا مدارکی برای اثبات اتهام زنی های خود علیه مسکو، آنهم در چنین برهه حساس تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، امتناع کرد.

بر اساس این گزارش، لندن مدعی است اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد دولت روسیه یوهان مورایف قانونگذار سابق اوکراین را به عنوان نامزد بالقوه برای ریاست جمهوری در کی یف در نظر گرفته است.

همزمان لیز تراس وزیر خارجه انگلیس نیز در توییتی نوشت: ما توطئه کرملین برای استقرار رهبری طرفدار روسیه در اوکراین را تحمل نخواهیم کرد.

کرملین می داند که تهاجم نظامی یک اشتباه بزرگ استراتژیک خواهد بود و بریتانیا و شرکای ما هزینه سنگینی را بر روسیه تحمیل خواهند کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام زنی انگلیس به روسیه: کرملین در پی گماردن حامی خود در کی یف است

اتهام زنی انگلیس به روسیه: کرملین در پی گماردن حامی خود در کی یف است