مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 20:472022-01-22سياسي

خودروسازی که تحقیق و توسعه نداشته باشد صرفا کارخانه است نه صنعت


اگر بخواهیم خودروساز بشویم باید طراحی کنیم و خط خودروسازی بسازیم و کارخانه ای که 4 مهندس و بخش تحقیق و توسعه نداشته باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور شامگاه امروز (شنبه) در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه قبلا فکر می کرده توسعه مفهومی سخت افزاری است، گفت: بعد از یک مدت به این نتیجه رسیدم بیش از هر چیز توسعه مفهومی نرم افزاری است و الان به این نتیجه رسیدم که توسعه وابسته به فرهنگ است.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی کشور دهه 50 بسیار قابل افتخار بود ولی وقتی جنگ شروع شد، مشخص شد هیچ چیز ندارد و حتی نمی تواند به اینها دست بزند، افزود: کشورهای اطراف فکر می کنند چیزی دارند و ما برخی جاها فکر می کنیم که صنعت داریم در حالی که ما صنعت نداریم و فقط کارخانه داریم.

وی با بیان اینکه کرونا آزمونی سخت برای کشور بود و حتی اگر پول هم پرداخت می شد ونتیلاتور و ماسک هم به ایران نمی دادند، گفت: هنر ما در توسعه شرکت ها بود و به همین دلیل از سی تی اسکن گرفته تا ماسک در داخل تولید می شود.

ستاری ضمن بیان اینکه فناوری خریدنی و پولی نیست بلکه یاد گرفتنی هست و یکی از اشتباهات کشور بعد از انقلاب خرید تکنولوژی بوده است، اظهار داشت: فناوری ها را شرکت های خصوصی توسعه می دهند نه دولت ها.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروسازی که تحقیق و توسعه نداشته باشد صرفا کارخانه است نه صنعت

خودروسازی که تحقیق و توسعه نداشته باشد صرفا کارخانه است نه صنعت