مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 20:372022-01-22بين الملل

واکنش وزارت خارجه آمریکا به تخلیه کارکنان سفارت واشنگتن در کی یف


وزارت امور خارجه آمریکا امروز گزارش یک شبکه تلویزیونی این کشور در خصوص تخلیه کارمندان سفارت واشنگتن در کی یف را تأیید نکرد.

- به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی فاکس نیوز مبنی بر تخلیه کارمندانش از سفارت واشنگتن در کی یف پایتخت اوکراین را رد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک پیشتر به نقل از فاکس نیوز گزارش داده بود آمریکا به کارکنان سفارتش در کی یف دستور داده است تا خانواده هایشان را از آن جا بیرون ببرند؛ اما وزارت امور خارجه آمریکا این گزارش را تأیید نکرد.

پیشتر نیز بلومبرگ گزارش داده بود که ایالات متحده در حال بررسی این مسئله است که آیا اعضای خانواده دیپلمات های آمریکایی در اوکراین را در بحبوحه تنش ها خارج نماید یا خیر.

مسئله خروج پرسنل سفارت آمریکا در کی یف در حالی مطرح می شود که تنش ها بین واشنگتن و مسکو بر سر بحران ساختگی غرب علیه مسکو به بهانه اوکراین بالا گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا دراین باره گفت: هرگونه ورود روسیه به خاک اوکراین با واکنش سریع و یکپارچه واشنگتن و متحدانش روبرو خواهد شد.

این در حالی است که سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از اتمام نشست امنیتی با بلینکن در ژنو گفت: مسکو قصد حمله به اوکراین را ندارد؛ اروپا و آمریکا فکر می کنند جایگاه ویژه ای دارند و هرکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزارت خارجه آمریکا به تخلیه کارکنان سفارت واشنگتن در کی یف

واکنش وزارت خارجه آمریکا به تخلیه کارکنان سفارت واشنگتن در کی یف