مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 15:372022-01-22پزشكي

افسردگی کودکان را چگونه تشخیص دهیم؟


رییس بیماستان استاد محرری شیراز با اشاره به اینکه افسردگی در کودکان با نشانه هایی قابل تشخیص است، به اهمیت توجه والدین به این علائم و انجام اقدامات لازم در ارتباط با آن، - تاکید کرد.

دکتر لیلا رازقیان، شنبه دوم بهمن در یک کارگاه آموزشی، نقش پدر و مادر در تشخیص به موقع افسردگی کودکان را بسیار مهم دانست و گفت: افسردگی در کودکان یکی از دغدغه بهداشت عمومی است، چرا که از اختلالات شایع با عوارض درازمدت در زمینه رشد اجتماعی و روانی محسوب می شود.

او با یادآوری اینکه شیوع اختلالات خلقی در کودکان دو تا سه درصد و در نوجوانان هشت درصد است، گفت: کودکان بسیار کم سن و سال که دچار افسردگی می شوند، اغلب غمگین، بیحال یا بی احساس به نظر می رسند.

گرچه ممکن است توانایی بروز این احساسات را نداشته باشند.

این روانپزشک با اشاره به اینکه گاهی این کودکان شکایت های جسمانی مثل دل درد و سردرد را مطرح می کنند، گفت: اکثر کودکان دچار افسردگی، کناره جو هستند و اعتماد به نفس پایینی دارند.

رازقیان خاطرنشان کرد که در کودکان مواجه به اختلال افسردگی ممکن است تحریک پذیری، بی حواسی، کاهش توانایی تمرکز و افکار خودکشی هم دیده شود.

کدام کودکان بیشتر در معرض افسردگی هستند؟ این روانپزشک گفت: بسیاری از کودکان مبتلا به افسردگی در گذشته قربانی سوء رفتار بوده اند و ممک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی کودکان را چگونه تشخیص دهیم؟

افسردگی کودکان را چگونه تشخیص دهیم؟