مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 14:572022-01-22پزشكي

استفاده از مدل ریاضی برای درمان ویروس ایدز


نتایج یک پژوهش نشان می دهد به منظور درک بهتر تأثیر HIV بر سیستم ایمنی و ایجاد عفونت در بدن انسان و همچنین، تأثیر درمان بر کنترل این عفونت، قبل از انجام هرگونه اقدامات درمانی، - می توان با استفاده از مدل های ریاضی مشخص کرد که کدام درمان در کنترل عفونت تأثیرگذارتر است.

بیماری های عفونی از جمله ایدز (Syndrome Deficiency Immune Acquired یا AIDS) امروزه جوامع بشری را درگیر کرده و هنوز هیچ درمانی برای آن یافت نشده است.

این بیماری توسط ویروس نقص ایمنی انسانی (virus immunodeficiency Human یا HIV )ایجاد می شود که سیستم ایمنی بدن را درگیر می کند.

بیماری ایدز یک بیماری همه گیر جهانی با شیوع بالا است.

در پژوهشی که توسط رسول عاشقی، نجمه اکبری و مریم نصیریان انجام شد، بیان نحوه عملکرد ویروس نقص ایمنی انسانی در بدن انسان و تأثیر درمان با استفاده از مدل ریاضی مورد بررسی قرار گرفت.

در این مطالعه، چندین مدل ریاضی از نوع قطعی یا ایستا بدون در نظر گرفتن شانس و تصادف در مقادیر پارامترهای ورودی شرح داده شد و ارتباط آن با عملکرد HIV مورد بررسی قرار گرفت.

در این مدل ها، به نوعی آلوده کردن سلول های ایمنی، تکثیر ویروس، تولید سلول های آلوده و نقش سیستم ایمنی سلولی و هومورال در کاهش تکثیر سلول مورد توجه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از مدل ریاضی برای درمان ویروس ایدز

استفاده از مدل ریاضی برای درمان ویروس ایدز