مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 14:522022-01-22اقتصادي

تولید سالانه 6 هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان رتبه هفتم تولید قارچ کشور را دارد، گفت: سالانه شش هزار تن قارچ در این استان تولید می شود.

- ، حسین برزگر پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه سرانه مصرف قارچ در چهارمحال و بختیاری پایین تر از میزان مصرف کشوری است، اظهار کرد: سرانه مصرف قارچ در کشور یک کیلو و 200 گرم است در حالی که این مهم در استان کم تر از 800 گرم است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مصرف قارچ در استان، عنوان کرد: قارچ منبع پروتیین و فیبر است که میانگین مصرف در چهارمحال و بختیاری باید به نرخ کشوری افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 32 واحد صنعتی و 150 واحد خانگی تولید قارچ در استان، تصریح کرد: سالانه شش هزار تن قارچ در این استان تولید می شود.

برزگر با بیان اینکه استان رتبه هفتم تولید قارچ کشور را دارد، گفت: سالانه شش هزار تن قارچ در این استان تولید می شود.

جشنواره تخصصی قارچ در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود وی با اشاره به اینکه صادرات قارچ از استان به صورت پیوسته و دائمی نیست، مطرح کرد: قارچ تولید شده در چهارمحال و بختیاری به صورت فصلی و غیر دائمی به کشورهای کویت، امارات، عراق و ارمنستان قارچ صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 6 هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری

تولید سالانه 6 هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری