مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 14:472022-01-22اقتصادي

بازپرداخت تسهیلات ارزی با نرخ ترجیحی و ریالی غیرممکن است


بازپرداخت تسهیلات ارزی با نرخ ترجیحی و به صورت ریالی غیرممکن است و صندوق در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از ایبِنا، مهدی غضنفری در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تاکنون براساس وظیفه اصلی خود سرمایه گذاری انجام نداده است، اظهار کرد: این مورد یکی از اقدامات اصلی است که متاسفانه از سوی صندوق توسعه ملی چه در داخل و چه در خارج کشور معفول مانده است بنابراین یکی از اهداف دوره جدید این است که به سمت سرمایه گذاری برویم.

وی با اشاره به معوقات صندوق توسعه ملی ناشی از تسهیلات ارزی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تحریم ها برخی وام گیرندگان موفق به واردات به موقع تجهیزات یا شروع تولید خود نشدند بنابراین درخواست استمهال داشتند که اگر درخواست آنها ناشی از مسائل اقتصادی بوده باشد با آن موافقت می شود، همانطور که در 200 طرح ارزی 400 بار استمهال صورت گرفته است.

رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق با هیچکدام از مشتریان خود قرارداد مستقیم ندارد و در واقع بانک ها به عنوان واسطه میان صندوق توسعه ملی و مشتریان قرارداد منعقد می کنند.

غضنفری گفت: هفته گذشته اتفاق مهم و به نوعی تاریخی برای صندوق در هیات امنای صندوق به ریاست رییس جمهوری رخ داد که براساس آن اجازه سرمایه گذاری و خرید سهام به ما دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازپرداخت تسهیلات ارزی با نرخ ترجیحی و ریالی غیرممکن است

بازپرداخت تسهیلات ارزی با نرخ ترجیحی و ریالی غیرممکن است