مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 14:422022-01-22اقتصادي

ظرفیت های تولید بذر در قزوین بیش از پیش مورد توجه قرار میگیرد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین در تولید بذر ظرفیت های بالقوه مغفول مانده ای دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین رضا افلاطونی روز شنبه در نشست با شرکت های تولیدکننده بذر استان قزوین اظهار کرد: شرکت های بذری استان شرکت هایی بسیار توانمند هستند که در طول سالیان متمادی با وجود تولید با ریسک پذیری بالا فعالیت های قابل ملاحظه ای داشته اند، اما اگرچه در تولید بذر جو و گندم کارهای خوبی صورت گرفته است، اما باید به دنبال تنوع بذری باشیم و دامنه تولید باید در حوزه تولید بذور اصلاح شده سایر تولیدات زراعی استان مانند حبوبات، گیاهان علوفه ای و غیره نیز افزایش یابد.

وی بر تولید کیفی بذرهای گندم، جو تاکید کرد و گفت: به طور کلی باید تلاش کرد تا در حوزه عملکرد تولید بذر دیم ظرفیت های بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و برای تحقق این مهم از پیشنهادات مختلف استقبال کرد.

افلاطونی با بیان اینکه کارهای آموزشی و ترویجی در رابطه با پذیرش استفاده از بذرهای اصلاح شده دیم باید افزایش یابد، اظهار داشت: باید با اهتمام جدی و برنامه محوری مسائل کشاورزی را دنبال کرد و در کنار کارهای آموزشی، برگزاری نشست های دوجانبه به شکل مرتب و منظم می تواند تعاملات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت های تولید بذر در قزوین بیش از پیش مورد توجه قرار میگیرد

ظرفیت های تولید بذر در قزوین بیش از پیش مورد توجه قرار میگیرد