مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 14:422022-01-22اقتصادي

تزریق 510 میلیون دلار از سوی وزارت اقتصاد به بورس


رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در نشستی خبری به بیان گزارشی از عملکرد 10 ساله صندوق توسعه ملی پرداخت و از تزریق منابع مالی جدید به بورس خبر داد.

- ، مهدی غضنفری درباره وضعیت پرداخت یک درصد منابع ریالی به صندوق تثبیت بازار گفت: در مجموع پیش بینی شده که 510 میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق تثبیت بازار قرار گیرد که مبلغ ریالی آن حدود 12 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

تاکنون حدود 2.

7 هزار میلیارد تومان در سه قسط به صندوق تثبیت بازار پرداخت شده است که در قسط اول 1000 میلیارد تومان، در قسط دوم نیز حدود 1000 میلیارد تومان و در قسط سوم که در روزهای گذشته دستور آن را به بانک مرکزی داده ایم، 650 میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد.

مابقی مانده تسهیلات تا سقف 12 هزار میلیارد تومان نیز به طور اقساط 650 میلیارد تومانی، هر بار در اختیار بورس قرار خواهد گرفت.

وصول طلب 5000 میلیاردی بورس غضنفری افزود: صندوق توسعه ملی 5000 میلیارد تومان از وزارت اقتصاد طلب دارد که طی توافقی با وزیر اقتصاد قرار شد این مبلغ از سمت صندوق به صندوق تثبیت بازار تزریق شود که جزیی از 12 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نحوه سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بورس مهدی غضنفری با اشاره به نحوه سرمایه گذاری این منابع صندوق در بورس نیز توضیح داد: در جلسه اخیر هی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق 510 میلیون دلار از سوی وزارت اقتصاد به بورس

تزریق 510 میلیون دلار از سوی وزارت اقتصاد به بورس