مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 09:422022-01-22بين الملل

دیدار مجازی بایدن و کیشیدا؛ تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی آمریکا و ژاپن


رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در دیدار مجازی با تقویت همکاری ها در مسائل امنیتی و اقتصادی از جمله چین، موشک های کره شمالی و تهدید روسیه علیه اوکراین موافقت کردند.

- دیدار مجازی بایدن و کیشیدا؛ تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی آمریکا و ژاپن رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در دیدار مجازی با تقویت همکاری ها در مسائل امنیتی و اقتصادی از جمله چین، موشک های کره شمالی و تهدید روسیه علیه اوکراین موافقت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست مجازی که نخستین نشست مهم و رسمی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از زمان انتصاب کیشیدا در این پست در اکتبر 2021 محسوب می شود، به دنبال مذاکرات دو بعلاوه دو در ماه جاری میلادی برگزار شد؛ مذاکراتی که در جریان آن وزرای دفاع و امور خارجه این دو کشور نگرانی های جدی خود را درباره قدرت در حال رشد چین مطرح کردند و متعهد شدند در صورتی که لازم شود به فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه هند-اقیانوس آرام پاسخ دهند.

در جریان این دیدار مجازی کیشیدا گفت: من و بایدن توافق کردیم تا در زمینه موضوعات مهمی چون تحقق یک منطقه هند-اقیانوس آرام آزاد، قدرت رو به رشد چین، مساله موشکی کره شمالی و موضوع اوکراین همکاری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار مجازی بایدن و کیشیدا؛ تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی آمریکا و ژاپن

دیدار مجازی بایدن و کیشیدا؛ تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی آمریکا و ژاپن