مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 09:372022-01-22اقتصادي

60 درصد مردم قزوین به طور مستمر خون می دهند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، مریم مدرسی مدیرکل انتقال خون قزوین صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد آمار اهداکنندگان مستمر خون در استان قزوین، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته 54.

94 درصد از اهداکنندگان خون استان مستمر بودند.

وی گفت: در 9 ماهه امسال 29 هزار و 717 مورد اهدای خون در پایگاه های انتقال خون استان قزوین به ثبت رسیده که از این تعداد 17 هزار و 391 نفر را اهداکنندگان مستمر تشکیل داده اند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین افزود: با توجه به افزایش سن اهداکنندگان مستمر در تلاش هستیم با روش های مختلف از جمله برگزاری پویش ها، بر تعداد اهداکنندگان مستمر جدید بیفزاییم.

این مسوول با بیان اینکه نیاز خیلی از بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی به خون و فرآورده های مربوط به آن دائمی و مستمر است، یادآور شد: براساس مطالعات انجام شده، هر واحد اهدای خون می تواند منجر به نجات جان سه بیمار شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه باید با کمک رسانه ها شاهد ترویج فرهنگ اهدای خون باشیم، یادآور شد: در حال حاضر 2 مرکز انتقال خون در شهرهای قزوین و تاکستان و یک مرکز سیار نیز در شهرستان های مختلف استان پذیرای اهداکنندگان خون هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد مردم قزوین به طور مستمر خون می دهند

60 درصد مردم قزوین به طور مستمر خون می دهند