مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 08:572022-01-22پزشكي

احتمال شکستن رکورد مبتلایان کرونا با «امیکرون»/ تلاش ویروس برای بقای خود


یک اپیدمیولوژیست ضمن تشریح وضعیت بروز کرونا در کشور، تاکید کرد: در صورت وقوع پیک ششم، قله آن در مرگ و میر و بستری به اندازه پیک پنجم نخواهد بود اما این احتمال وجود دارد که رکورد ابتلا به کرونا در کشور زده شود.

- دکتر حمید سوری در گفت وگو با ایسنا، گفت: علی رغم اینکه تغییر چشمگیری در تعداد موارد مرگ یا بستری ناشی از کرونا نداریم، ولی روند افزایشی ابتلا به امیکرون مشهود است؛ به شکلی که بر اساس یک تحقیق میدانی کوچک صورت گرفته، مشخص شد 60 درصد کسانی که به مراکز بهداشتی مراجعه کردند و تست مثبت داشتند، به امیکرون مبتلا بودند و در جمعیت عمومی هم از نمونه های گرفته شده بین 3 تا 5 درصد امیکرون مثبت بوده اند که حاکی از روند افزایشی ابتلا به این سویه است.

وی افزود: امیکرون در کشور ما هم در گردش است؛ هرچند که نسبت به کشورهای اروپایی تاخیر داشته اما در کل به نظر می رسد روند افزایشی در کشور ما هم آغاز شده است، اما سرعت گسترش آن بستگی به مدیریت اپیدمی و رفتار مردم در تعاملات و تجمعات دارد.

سوری با تاکید بر اینکه امیکرون هنوز سویه غالب کرونا در کشورمان نیست، تصریح کرد: سویه غالب ما دلتا است اما احتمال غلبه امیکرون وجود دارد.

حتی در کشورهای اروپایی هم واریانت غالب امیکرون نیست و اظهار نظر در این زمینه زود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شکستن رکورد مبتلایان کرونا با «امیکرون»/ تلاش ویروس برای بقای خود

احتمال شکستن رکورد مبتلایان کرونا با «امیکرون»/ تلاش ویروس برای بقای خود