مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 08:522022-01-22سياسي

78 اثر یزد مهر اصالت ملی صنایع دستی دریافت کردند


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: 78 اثر استان یزد مهر اصالت ملی صنایع دستی دریافت کردند.

- سید علیرضا سالار حسینی ضمن اعلام این خبر افزود: ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی استان های منطقه هفت کشور طی هفته گذشته با حضور پنج استان یزد، اصفهان، قم و چهارمحال و بختیاری به میزبانی این اداره کل در یزد برگزار و آثار این چهار استان مورد داوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دوره از داوری، 250 اثر مورد داوری قرار گرفت و در پایان 168 اثر از آثار صنایع دستی مربوط به این استان ها مهر اصالت ملی صنایع دستی را دریافت کردند.

سالار حسینی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان صنایع دستی یزد از این رویداد صنایع دستی، تصریح کرد: در این دوره 111 اثر از استان یزد مورد داوری قرار گرفت و درنهایت 78 اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

به گفته وی، 74 اثر از اصفهان، 8 اثر از قم و 8 اثر چهارمحال و بختیاری مهر اصالت ملی صنایع دستی را دریافت کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان این که در این دوره 22 داور کار بررسی و داوری آثار ارائه شده را انجام دادند، عنوان کرد: آثاری در داوری موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی صنایع دستی می شوند که مزایای اصالت شامل نشان دادن هویت فرهنگی و ملی هنرهای سنتی کشور، خلاقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

78 اثر یزد مهر اصالت ملی صنایع دستی دریافت کردند

78 اثر یزد مهر اصالت ملی صنایع دستی دریافت کردند