مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 08:522022-01-22سياسي

ایران در پی تعامل حداکثری با کشورهای جهان از موضع قدرت است


یک تحلیلگر مسائل بین الملل به اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه گفت: این منطق تعاملی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ناحیه ضعف نیست بلکه از ناحیه قدرت است چراکه در ما از نظر شاخص هایی نظیر قدرت های نظامی و اجتماعی در موضع ضعف نیستیم و تنها در زمینه .

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل بین الملل به اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه گفت: این منطق تعاملی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ناحیه ضعف نیست بلکه از ناحیه قدرت است چراکه در ما از نظر شاخص هایی نظیر قدرت های نظامی و اجتماعی در موضع ضعف نیستیم و تنها در زمینه اقتصادی است که ضعف هایی داریم.

در این حوزه هم فعلا با اقتصاد مقاومتی در حال جلو رفتن هستیم.

داریوش پایسته در گفت وگو با ایسنا با اشاره به پیشینه تاریخی روابط ایران و روسیه اظهار کرد: در دوره صفویه ایران نوعی افت و خیز در روابطش با امپراتوری روسیه داشت.

در عصر صفوی و در زمان هایی که دولت مرکزی ایران دولتی قوی بود، ما در روابط مان با روسیه دست بالا را داشتیم اما در اواخر آن دوره با ضعف دولت مرکزی برخی از سرزمین های شمالی کشورمان از دست رفت.

بعد از آن در دوره افشاریه ایران و قفقاز شمالی با یکدیگر درگیر جنگ هایی شدند که با توجه به قدرتمند بودن دولت نادرشاه، ایران توانست مناطق داغستان را به تصرف خود درآور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در پی تعامل حداکثری با کشورهای جهان از موضع قدرت است

ایران در پی تعامل حداکثری با کشورهای جهان از موضع قدرت است