مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-22سياسي

ایجاد توازن بین نقش های مختلف یک زن است


استاد دانشگاه مهم ترین مسئله برای الگو برداری از سیره حضرت زهرا (س) را ایجاد توازن بین نقش های مختلفی که یک زن به عهده دارد یعنی توازن بین نقش فردی و خانوادگی و حضور اجتماعی و سیاسی دانست.

- ایسنا/قم استاد دانشگاه مهم ترین مسئله برای الگو برداری از سیره حضرت زهرا (س) را ایجاد توازن بین نقش های مختلفی که یک زن به عهده دارد یعنی توازن بین نقش فردی و خانوادگی و حضور اجتماعی و سیاسی دانست.

دکتر معصومه سادات طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه حضرت زهرا (س) عموما از باب شخصیت فردی معرفی شدند، یادآور شد: تعاملات حضرت زهرا(س) نسبت به پدرشان که اینقدر زندگی شان بر مدار محبت بود که پیامبر(ص) از ایشان با عنوان ام ابیها یاد کردند یا در تعامل با همسرشان به نحوی بودند که وقتی پیامبر از امیر المؤمنین سوال کردند که همسرت را چگونه یافتی فرمودند: نعم العون علی طاعه اللَّه یعنی او بهترین یاور است بر اطاعت خدا و این سخن را حضرت علی علیه السلام می فرماید که خود در نهایت عبودیت و خشوع نسبت به پروردگار هستند.

وی با اشاره به این که یکی از ویژگی های رفتاری و فردی حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی با امام علی(ع)، استفاده از القاب و تعابیر زیبا در هنگام خطاب مولا علی (ع) در محیط خانه است، افزود: در خطابشان نسبت به همسرشان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد توازن بین نقش های مختلف یک زن است

ایجاد توازن بین نقش های مختلف یک زن است