مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-22اقتصادي

کدام دشت های استان مرکزی تشنه ترند؟


مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: بیشترین نگرانی ها در خصوص دشت های ممنوعه استان متوجه دشت های بحرانی ساوه و زرندیه در محدوده جغرافیایی شمال استان مرکزی است.

- عزت اله آمره ای در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از سال 1398 و بارش های خوبی که در آن مقطع زمانی صورت گرفت، وضعیت کسری مخازن منابع آبی زیرزمینی متاثر از بارش های فراگیر، تثبیت شده بود و بسیاری از دشت های استان کاهش یا افت سالانه منابع آبی را نداشتند و حتی سطح سفره های زیرزمینی در برخی از دشت ها رو به افزایش بود.

وی افزود: در سال آبی گذشته به دلیل کاهش چشمگیر نزولات آسمانی متاسفانه منابع آبی سفره های زیرزمینی رو به کاهش رفت و امیدواریم با افزایش میزان بارندگی ها وضعیت مخازن زیرزمینی به حالت تثبیت و در حالت خوشبینانه رو به افزایش باشد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی به اقدامات صورت گرفته به منظور حفظ منابع آبی زیرزمینی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از حفر چاه های جدید در مناطق ممنوعه از مهمترین اقدامات برای حفظ منابع آبی زیرزمینی است که خوشبختانه این موضوع در استان نهادینه شده است و حفاری جدیدی انجام نمی شود.

وی در ادامه جلوگیری از اضافه برداشت و بهره برداری بیش از حد چاه های پروانه دار در فصول زراعی و غیرزراعی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: تمهیداتی اتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام دشت های استان مرکزی تشنه ترند؟

کدام دشت های استان مرکزی تشنه ترند؟