مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 06:222022-01-22اقتصادي

جایگاه 21 ایران در ثبت جهانی اختراعات/عدم موفقیت در ثبت گونه های بومی گیاهی


بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری، ایران در سال 2021 در ثبت اختراعات رتبه بیست و یکم، در ثبت علائم تجاری رتبه سوم و در ثبت طرح های صنعتی که شامل اپلیکیشن ها و دستگاه های دارای نوآوری می شود، - وی تاکید کرد: اداره مالکیت فکری ایران نیز جزء ادارات برتری است که درخواست ثبت اختراعات زیادی داشته است.

رتبه بندی فعالیت IP مقیم بر اساس مبدا وی شاخص رتبه بندی IP مقیم بر اساس مبدا را شاخصی دانست که مخترعان از دفاتر ملی درخواست های ثبت اختراعات خود را به سازمان های ثبت اختراعات سایر کشورها ارسال می کنند و اضافه کرد: در این شاخص درخواست ثبت اختراعات در دفاتر ملی ثبت اختراعات به سازمان ثبت اختراعات سایر کشورها ارسال می شود که ایران در این شاخص در جایگاه 11 جهانی قرار گرفته است.

سرپرست تیم اختراعات ایران اظهار کرد: ما رتبه یازدهم در IP مقیم بر اساس مبدا، رتبه سوم در درخواست ثبت علائم تجاری و رتبه 11 در ثبت طرح های صنعتی را داریم؛ ما بر اساس رتبه بندی فعالیت IP مقیم مبدا (درخواست های ارسال شده از مبدا برای ثبت در سایر کشورها) در سال 2020 تا دسامبر 2021 در مجموع رتبه 8 را در دنیا کسب کرده ایم.

محمدی کوشکی ادامه داد: در این شاخص کشور چین حائز رتبه اول، امریکا حائز رتبه دوم، آلمان سوم و ژاپن حائز رتبه چهارم شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه 21 ایران در ثبت جهانی اختراعات/عدم موفقیت در ثبت گونه های بومی گیاهی

جایگاه 21 ایران در ثبت جهانی اختراعات/عدم موفقیت در ثبت گونه های بومی گیاهی