مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 06:072022-01-22بين الملل

وزرای خارجه آمریکا و عربستان رایزنی کردند


وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی خود و تاکید واشنگتن بر حمایت از متحدانش در کشورهای حاشیه خلیج فارس در مقابل تهدیدات یمن خبر داد.

- به نقل از روسیا الیوم، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای سعودی خود بر پایبندی ایالات متحده به حمایت از متحدان خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه در بیانیه ای گفت که آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان حملات نیروهای یمنی به عربستان و امارات از جمله حمله به فرودگاه ابوظبی را محکوم کرد.

طبق بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این گفتگوی تلفنی بدون اشاره به تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن، بر پایبندی ایالات متحده به کمک به متحدان واشنگتن در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ارتقای توان نظامی جهت دفاع از خود مقابل تهدیدات از سوی یمن و دیگر اماکن منطقه تاکید کرد.

این در حالی است که طی روزهای گذشته و بویژه پس از حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ابوظبی که در واکنش به تجاوزات علیه ملت یمن صورت گرفت، بارها ائتلاف متجاوز سعودی به مواضع غیرنظامیان در خاک یمن حمله کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزرای خارجه آمریکا و عربستان رایزنی کردند

وزرای خارجه آمریکا و عربستان رایزنی کردند