مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 19:272022-01-21سياسي

آزمون های جذب شورای حل اختلاف قزوین برگزار شد


رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین گفت: در استان قزوین 460 نفر در آزمون های جذب همکاری داوری و میانجی گری و جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف شرکت کردند و اگر در آزمون حد نصاب را دریافت کنند گزینش و به کارگیری می شوند، - آزمون نیز با همکاری جهاد دانشگاهی قزوین برگزار شده است.

حجت الاسلام حیدری در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: نهاد داوری یکی از نهادهای مهم در قوه قضاییه و قوانین ماست که شاید قدمت آن بیش از 100 سال باشد، همچنین در قانون آیین دادرسی مدنی 45 تا 50 ماده قانونی به داوری اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: بعد از انقلاب نیز این نهاد مورد تأیید شورای انقلاب واقع شد و در قانون تشکیل دادگاه عمومی و انقلاب به عنوان قاضی تحکیم از این نهاد یاد شده است بنابراین از نظر شرعی و قانونی این نهاد مورد تأیید فقها و مقرارت است.

رییس مرکز توسعه حمل اختلاف استان قزوین اظهار کرد: در سال های گذشته نهاد داوری در بین مردم مغفول ماند و توسعه چندانی نداشت، با توجه به مشکلاتی که در بخش نیروی انسانی در قوه قضاییه وجود دارد و از طرفی به دلیل رشد سالانه ورودی های قوه قضایی تصمیم گرفته ش که نهاد داوری توسعه پیدا کند در این زمینه فرهنگ سازی شود تا مردم مراجعات خود را به نهاد داوری ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون های جذب شورای حل اختلاف قزوین برگزار شد

آزمون های جذب شورای حل اختلاف قزوین برگزار شد