مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 14:272022-01-21اقتصادي

تحلیل بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت


طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم اینکه بازار سکه و طلا داخلی از ابتدای هفته گذشته تا روز چهارشنبه در آرامش نسبی به سر می برد، - اما روز پنجشنبه دچار یک شوک قیمتی شده و به یکباره نسبت به آخرین معاملات روز چهارشنبه، در پی افزایش قیمت اونس جهانی طلا و نوسانات (هر چند جزیی) نرخ ارز شاهد افزایش قیمت سکه و طلا شد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با ایسنا، در تشریح و تحلیل یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: از ابتدای هفته ای که گذشت تا روز پایان چهارشنبه بازار از ثبات پایداری برخوردار بود و نوسان خاصی در بازار وجود نداشت.

بازار ارز نیز آرام پیش آمده بود و نوسان قابل توجهی (در مجموع یک دلار افزایش) نداشت؛ ضمن اینکه تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا نیز طی دو هفته اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است.

اخبار سیاسی- اقتصادی و تصور اینکه قیمت ها از ثبات بیشتری بهره مند شوند یا به سمت کاهشی شدن میل پیدا کنند، ثاتیرگذار بر بازارهای داخلی بوده و سبب کاهش تقاضا شده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما از صبح روز پنجشنبه با افزایش 17 دلاری قیمت اونس جهانی نسبت به روز پیش از آن (چهارشنبه) مواجه شدیم؛ علاوه برآن نوسانات افزایشی نرخ ارز نیز سبب شد در مجموع افزایش قیمت سکه و طلا افزایش قیمت پیدا کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت

تحلیل بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت