مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 13:522022-01-21سياسي

تفکر اسلامی نظام سیاسی جهان را تغییر داد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: تفکر اسلامی و انقلابی موجب شد دو قطبی بودن قدرت در جهان سیاسی دستخوش تغییر شود.

- ، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: با توجه به ایامی که در آن قرار گرفته ایم باید شهر به تناسب آذین بندی شود و زنان جامعه باید تلاش کنند تا مادرانی باشند که شبیه حضرت فاطمه زهرا (س)باشند.

وی در ادامه یادآور شد: اگر نگاهی به سابقه تاریخی جهان داشته باشیم در 30 سال قبل تنها دو قدرت بزرگ در جهان داشت اما با ورود اسلام به عصر سیاسی جهان شاهد بودیم که جهان متحول شد.

آیت الله دژکام در خصوص مسائل سیاسی جهان متذکر شد: امام راحل زمانی که نامه ای به سران شوروی ارسال کرد در تلاش بود که پیام پیامبر اسلام (ص)را به گوش سران شوروی برساند اما آنان متوجه این پیام معنوی نبودند و تنها به مسائل دنیوی پرداختند این در حالی است که پس از فروپاشی شوروی، آمریکا در تلاش بود تا با ایجاد نظم نوین جهانی به عنوان تنها ابرقدرت جهان معرفی شود.

وی افزود: نتیجه این تفکر آن است که طی 20 سال اخیر آمریکا در افغانستان محبوس شده بود و پس از آن نیز از منطقه فرار کرد این در حالی است که پس از جنگ جهانی دوم هیچ حمله ای به پایگاه های آمریکا در جهان صورت نگرفت ولی این جمهور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکر اسلامی نظام سیاسی جهان را تغییر داد

تفکر اسلامی نظام سیاسی جهان را تغییر داد