مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 13:122022-01-21اقتصادي

بزرگترین پروژه زهکشی اراضی دیم خاورمیانه اجرا می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از اجرای بزرگترین پروژه زهکشی اراضی دیم خاورمیانه در استان گلستان در سطح 280 هزار هکتار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی به استان گلستان، مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در حاشیه بازدید از طرح های آبی و خاکی در این استان از اجرای بزرگترین پروژه زهکشی اراضی دیم خاورمیانه در استان گلستان در سطح 280 هزار هکتار خبر داد و اظهارداشت: 108 هزار هکتار از این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرایی می شود.

وی افزود: اجرای این پروژه به دلیل وجود خاک قلیایی در منطقه گلستان و عملیات شورورزی اجرا می شود و پیش بینی می شود که تولید محصولات کشاورزی استان گلستان با اجرای این طرح یک تا یک و نیم میلیون تن افزایش پیدا کند.

به گفته این مسئول قراردادی که در سطح 108 هزار هکتار با قرارگاه خاتم منعقد شده است حدود 30 هزار هکتار آن تکمیل و آماده شده و بخشی از ابنیه های آن هم نهایی شده است و مجموعه این طرح تا هفته دولت سال 1401 به پایان خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: مطالعات اولیه 450 هزار هکتار برای زهکشی در استان گلستان انجام شد که در پایان برای اجرای 280 هزار هکتار آن وارد انعقاد قرارداد با شرکت های مجری شده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین پروژه زهکشی اراضی دیم خاورمیانه اجرا می شود

بزرگترین پروژه زهکشی اراضی دیم خاورمیانه اجرا می شود