مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 12:022022-01-21بين الملل

آشفته بازار اختلافات کشورهای عربی، اجلاس اتحادیه عرب را به تعویق انداخت


دیپلمات های عربی خبر دادند که در پی اختلافات شدید کشورهای عربی بر سر مسائل مختلفی از جمله حضور سوریه، اجلاس این اتحادیه به تعویق افتاده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک، امروز (جمعه) خبر دادند که الجزایر به عنوان میزبان نشست آتی اتحادیه عرب با مشکلاتی جدی مواجه شده است.

حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب پس از پایان سفرش به کشور الجزایر اخیرا به خبرنگاران گفته بود که نشست اتحادیه عرب پیش از ماه رمضان برگزار نخواهد شد یا به عبارتی این نشست اواخر ماه می یا ابتدای ماه ژوئن تشکیل خواهد شد.

وی اضافه کرده بود: زمان برگزاری اجلاس طی نشست وزرای خارجه کشورهای عربی اعلام خواهد شد؛ نشستی که قرار است در ساختمان دبیرخانه [اتحادیه] در تاریخ نهم ماه مارس در قاهره برگزار شود .

یکی دیپلمات اتحادیه عرب در گفت و گو با روزنامه العربی الجدید درباره علت تعویق اجلاس خبر داد: پس از شکست تمام تلاش ها برای برگزاری نشستی که بتواند توان دیپلماتیک [الجزایر] را به نمایش بگذارد، دیگر این کشور انگیزه ای برای میزبانی اجلاس ندارد آن هم در شرایطی که الجزایر در تلاش بود تا خود را به عنوان یک قدرت مؤثر منطقه ای با دیپلماسی قوی و قادر به ایجاد راه حل برای بحران های منطقه، مطرح کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشفته بازار اختلافات کشورهای عربی، اجلاس اتحادیه عرب را به تعویق انداخت

آشفته بازار اختلافات کشورهای عربی، اجلاس اتحادیه عرب را به تعویق انداخت