مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 11:572022-01-21اقتصادي

فاطمی امین: بازار خودرو رانتی است / سال آینده قرعه کشی خودرو نداریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه در خصوص خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، گفت: یکی قیمت بازار آزاد است که التهاب دارد؛ - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال آینده بیش از نیاز داخل خودرو تولید می کنیم که سبب می شود قرعه کشی نداشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه در خصوص خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، گفت: یکی قیمت بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان براساس آن محصولات را بفروش می رسانند که فاصله زیادی با بازار دارد.

همین امر یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی را بوجود آورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت علت آشفتگی بازار خودرو را هم سان نبودن عرضه و تقاضا عنوان کرد و افزود: 500 هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکت های خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال است که نشان می دهد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاطمی امین: بازار خودرو رانتی است / سال آینده قرعه کشی خودرو نداریم

فاطمی امین: بازار خودرو رانتی است / سال آینده قرعه کشی خودرو نداریم