مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 11:222022-01-21اقتصادي

سطح باسوادی در استان قم به 97/5 درصد رسیده است


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از افزایش سطح باسوادی در سطح استان در سال 1400 به 97/5 درصد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه طلوع مهر، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در چهارصد و سیزدهمین نشست بنیاد قم پژوهی در موسسه طلوع مهر قم با عنوان بررسی سطح سوادآموزی پیش از انقلاب با وضعیت موجود در استان قم افزود: سطح باسوادی در گروه های سنی مختلف 10 تا 49 سال و شش سال بالاتر رشد قابل توجهی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 57- 58 میزان باسوادی در استان قم تنها 47 درصد بوده است که با توجه به توفیقات روز افزودن در نهضت های سواد آموزی پس از انقلاب تاکنون بیش از 50 درصد رشد حاصل شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: بر اساس آمارهای ثبت شده در سال های قبل از انقلاب جمعیت قم حدود 315 تا 320هزار نفر بوده است و حدود 47 درصد باسواد بوده اند ولی اکنون میزان باسوادی با 50 درصد رشد به 97/5 درصد رسیده است.

 انقلاب و تشکیل نهضت سوادآموزی توجه ویژه ای به عدالت آموزشی فارغ از شهر و روستا و جنسیت شده و اکنون نیز در بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری به صراحت بیان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح باسوادی در استان قم به 97/5 درصد رسیده است

سطح باسوادی در استان قم به 97/5 درصد رسیده است