مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 11:172022-01-21پزشكي

استفاده از پروتیین های میکروجلبک ها برای تهیه گوشت و پنیر با پایه گیاهی


گروه شیلات و آبزیان دانشگاه تهران موفق به تولید گوشت و پنیر با پایه گیاهی(آنالوگ) با استفاده از ترکیبات مستخرج از میکروجلبک ها شدند.

  - گروه شیلات و آبزیان دانشگاه تهران موفق به تولید گوشت و پنیر با پایه گیاهی(آنالوگ) با استفاده از ترکیبات مستخرج از میکروجلبک ها شدند.

  زهرا سلطانی فر، دانشجوی دکترای رشته آبزیان دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که به دلیل فرآوری بالا و مراحل پایین دستی طولانی در تولید محصولات غذایی با پایه گیاهی اعم از گوشت و پنیر، این محصولات در مقایسه با محصولات حیوانی ارزش پروتیینی و آنتی اکسیدانی کمتری دارند، گفت: دانشگاه تهران طی یک پروژه تحقیقاتی مشترک با یک دانشگاه خارجی موفق به استخراج عصاره پروتیینی سرشار از آنتی اکسیدان شده است که با افزودن این عصاره ژل مانند پروتیینی به گوشت و پنیر آنالوگ موفق به تولید نوعی گوشت و پنیر گیاهی با کیفیت بالا و بازار پسند خوب و غنی از پروتیین شده است.

وی با بیان این که ارزش تغذیه ای محصولات گیاهی با اضافه کردن این عصاره در مقایسه با نمونه مشابه حیوانی بسیار افزایش یافته است، اظهار کرد: این محصول هم اکنون در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده است و به منظور تولید این محصولات در مقیاس صنعتی و ارائه آن به بازار مصرف نیازمند سرمایه گذاری و حمایت مالی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از پروتیین های میکروجلبک ها برای تهیه گوشت و پنیر با پایه گیاهی

استفاده از پروتیین های میکروجلبک ها برای تهیه گوشت و پنیر با پایه گیاهی