مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 11:122022-01-21بين الملل

صدراعظم آلمان و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران گفتگو کردند


وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از رایزنی صدراعظم آلمان و «آنتونی بلینکن » درباره ایران در برلین خبر داد.

- ، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از دیدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با اولاف شولتز صدراعظم آلمان و گفتگو درباره ایران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآنی نیوز، در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق در سال 2018 میلادی همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ادعا شده است: طرفین بر ضرورت دست یابی به توافقی در خصوص بازگشت دوجانبه (واشنگتن و تهران) به اجرای کامل برجام تاکید کردند! وزیر خارجه آمریکا و صدراعظم آلمان در این گفتگو پیرامون تقویت و تحکیم روابط و مشارکت های دو جانبه نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم ها از 6 دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مو را معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است و کماکان ادامه دارد که البته غربی ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب الاجل های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش های روانی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدراعظم آلمان و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران گفتگو کردند

صدراعظم آلمان و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران گفتگو کردند