مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 10:272022-01-21پزشكي

پیوند موفقیت آمیز کلیه خوک روی انسان


جراحان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام آمریکا روز پنجشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند که برای اولین بار موفق به پیوند کلیه های یک خوک اصلاح شده به روش ژنتیکی به شکم یک مرد مرگ مغزی 57 ساله شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جراحان دانشگاه آلاباما در بیرمینگام اخیرا با موفقیت دو کلیه خوک را به بدن یک مرد مرگ مغزی شده آلابامایی پیوند زدند و این در حالی است که دو هفته پیش محققان قلب یک خوک را به بدن یک مرد اهل ایالت مریلند پیوند زده بودند .

حال جراحان آمریکایی با موفقیت دو کلیه خوک را به جیم پارسونز 57 ساله پیوند زدند که این کار گام مهم دیگری در عرصه پزشکی در جهان به شمار می رود.

اگرچه پیوند عضو از حیوانات به انسان موضوع بحث برانگیزی است، اما نظرسنجی ها نشان داده که اگر چنین فناوری به صورت گسترده در دسترس قرار بگیرد، بیشتر افراد آن را خواهند پذیرفت.

دهه هاست محققان بر روی امکان استفاده از اندام های حیوانی برای پیوند مطالعه می کنند، اما تنها مشکلی که با آن در این راه مواجه بوده اند، چگونگی جلوگیری از رد فوری پیوند هنگام پیوند به بدن انسان بوده است؛ اما چندی پیش محققان این نظریه را مطرح کردند که حذف ژن خوک برای یک کربوهیدرات(یک مولکول قند یا گلیکان به نام آلفا گال) که باعث رد شدن پیوند می شود، از این مشکل جلوگیری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند موفقیت آمیز کلیه خوک روی انسان

پیوند موفقیت آمیز کلیه خوک روی انسان