مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 10:172022-01-21پزشكي

راه اندازی دستگاه سیکلوترون در بیمارستان کوثر شیراز


تولید رادیوداروهای مورد نیاز پت اسکن در تشخیص زودهنگام انواع سرطان ها و تومورهای بدخیم، با راه اندازی سیکلوترون بیمارستان کوثر شیراز فراهم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در بیمارستان کوثر شیراز، سالها است که پت اسکن انجام می گیرد اما رادیو داروی آن یا همان FDG, از جاهای دیگر و از استان البرز تهیه می شد که کوتاه بودن نیمه عمر این ماده و لزوم کوتاه بودن فاصله تولید تا مصرف آن، مشکلاتی را فراهم می آورد و هزینه ها را چند برابر می کرد .

با استقرار و بهره برداری از دستگاه سیکلوترون در این مرکز درمانی خیریه، و با توجه به کاربردهای گسترده سیکلوترون که یک شتابگر هسته ای است، تشخیص بیماری ها به ویژه سرطان با هزینه کمتر، برای اولین بار در جنوب کشور، امکان پذیر شده است که تاکنون بیماران یا مجبور به سفر به کشورهای همسایه بودند و یا شهرهای تهران و مشهد.

استاندار فارس در آیین راه اندازی و بهره برداری از مرکز سیکلوترون بیمارستان کوثر، با اشاره به مرکزیت پزشکی شهر شیراز در جنوب کشور و حتی در بین کشورهای همسایه، به لزوم استقرار بهترین امکانات تشخیصی و پزشکی در این شهر تاکید نمود.

محمدهادی ایمانیه، همچنین از کیفیت خوب بخش های مختلف بیمارستان خیریه کوثر تعریف نمود و گفت: خوشبختانه، شخص دکتر تابنده و همچنین خانواده نصیری از ابتد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی دستگاه سیکلوترون در بیمارستان کوثر شیراز

راه اندازی دستگاه سیکلوترون در بیمارستان کوثر شیراز