مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 09:422022-01-21سياسي

ترکیه و افزایش تلاش برای جذب دانشجویان خارجی


مقامات دانشگاه های ترکیه اعلام کردند که قصد دارند دانشجویان آفریقایی را جذب دانشگاه های این کشور کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یودیبلونیوز، دولت ترکیه از سومین اجلاس اخیر ترکیه و آفریقا به عنوان سکوی پرشی برای جذب دانشجویان آفریقایی استفاده می کند و در کنار سایر اقدامات، ارول اوزوار رییس شورای آموزش عالی ترکیه اعلام کرده است که ترکیه دانشجویان آفریقایی را از شرکت در آزمون پذیرش نیز معاف می کند، به جز افرادی که برای دوره های مهندسی، پزشکی و حقوق درخواست می دهند.

وی ادامه داد: ما گام مهمی در جهت اهداف بین المللی خود برداشته ایم، در این راستا آزمون پذیرش دانشجوی بین المللی برای ترکیه از سال 2023 میلادی توسط یک مرکز منتخب اجرا خواهد شد.

ارول اوزوار افزود: نتایج این آزمون که YOS نام دارد، برای پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، تدریس و مهندسی استفاده می شود و افرادی که دارای نمره پایه TR-YOS هستند، می توانند در این رشته ها شرکت کنند.

برای سایر رشته ها، امکان پذیرش دانشجو از طریق معیارهایی مانند آزمون های سراسری کشورها و نمرات دیپلم دبیرستان وجود خواهد داشت.

رییس شورای آموزش عالی ترکیه اظهار امیدواری کرد که اجلاس سران مشارکت ترکیه و آفریقا که از 16 تا 18 دسامبر برگزار شد، پیوند بین کشورهای ما را در ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه و افزایش تلاش برای جذب دانشجویان خارجی

ترکیه و افزایش تلاش برای جذب دانشجویان خارجی