مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 08:572022-01-21سياسي

آغاز اجرای تعرفه های جدید برق از امروز


تعرفه های جدید برق براساس اعلام قبلی از امروز (جمعه اول بهمن ماه) اجرایی شد و بر اساس آیین نامه هیات وزیران، مشترکانی که بتوانند مصرف خود را در چارچوب الگو کاهش دهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، پنجم دی ماه اعضای دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری با استناد به قانون هدفمند کردن یارانه ها و اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (8) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجازه اجرای آن از اول بهمن صادر کرده است.

کارشناسان و متخصصان صنعت برق پس از بررسی دقیق مصارف مشترکان بر اساس چندین مولفه، برای میزان مناسب مصرف برق الگویی طراحی کردند که یک اقدام اصولی بوده و به طور معمول جزو برنامه های اصلی کشورها برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان است.

این الگو ابتدا بر اساس آب و هوا و اقلیم کشور و با توجه به میزان متوسط دمای هوا به مناطق مختلف معتدل یا عادی و گرمسیری تقسیم شده، سپس نیاز خانوارهای مختلف به استفاده از انرژی برق برای وسایل روشنایی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو، یخچال و غیره که به طور معمول برای رفاه مورد نیاز است درنظر گرفته شده است.

این الگو برای 80 درصد مشترکان کشور 200 کیلووات ساعت در ماه های غیرگرم سال و 300 کیلووات ساعت برای ماه های گرم است و مناطق گرمسیر کشور هم متناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای تعرفه های جدید برق از امروز

آغاز اجرای تعرفه های جدید برق از امروز