مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 04:222022-01-21بين الملل

توافقات چین و روسیه تلاش برای امتیازگیری از ایران را سخت کرد


وزیر خارجه آلمان در نشست مشترک با همتای آمریکایی خود به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و نسبت به گسترش روابط ایران با روسیه و چین ابراز نگرانی کرد.

- به نقل از ان بی سی نیوز، آنالنا بائربوک ، وزیر خارجه آلمان که در نشست مشترک با همتای آمریکایی خود در برلین حضور داشت، در این نشست به تکرار ادعاهای وزیرخارجه آمریکا درباره مذاکرات با ایران در وین پرداخت.

وزیرخارجه آلمان در نشست خبری مشترک با آنتونی بلینکن ، وزیرخارجه آمریکا با اشاره به ادامه مذاکرات با ایران در وین گفت: هدف ما حفظ توافق و مهمتر از همه این است که ایران رفتاری منطقی داشته باشد و اطمینان حاصل کنیم که تهران دیگر نمی تواند ظرفیت غنی سازی خود را افزایش دهد.

باربوک به توافقات و دیدارهای اخیر مقامات ارشد ایرانی با طرف های چینی و روسی طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد و ضمن ابراز نگرانی از گسترش روابط تهران با پکن و مسکو گفت: کشورهای اروپایی به دنبال این بودند که چین و روسیه نیز فشار بر تهران را حفظ کنند، اما هر دو کشور در روزهای اخیر از توافق نامه های همکاری تجاری و اقتصادی جدید با ایران صحبت کرده اند و برخی نگرانند این توافق نامه ها می تواند تلاش ها برای گرفتن امتیاز از تهران در مذاکرات وین را تضعیف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافقات چین و روسیه تلاش برای امتیازگیری از ایران را سخت کرد

توافقات چین و روسیه تلاش برای امتیازگیری از ایران را سخت کرد