مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 18:122022-01-20اقتصادي

سیل هزار و 579 میلیارد تومان به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد


رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: براساس برآورد اولیه مجموع خسارات سیل به بخش کشاورزی هزار و 579 میلیارد تومان است.

  - ایسنا/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: براساس برآورد اولیه مجموع خسارات سیل به بخش کشاورزی هزار و 579 میلیارد تومان است.

  سعید برخوری عصر امروز 30 دی ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با حضور وزیر کشور گفت: در سیل اخیر 134 رشته قنات و 810 حلقه چاه آسیب دیده اند و برخی اراضی کشاورزی از بین رفته سیل بندها نیز آسیب دیده اند.

وی افزود: 640 کیلومتر جاده های بین مزارع از بین برده است و به 16هزار و 170 هکتار اراضی زراعی و 1720 هکتار باغات خسارت وارد شده است و همچنین دو هزار و 288 راس دام سبک و 350 راس دام سنگین در سیل تلف شدند.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان بیان کرد: سیلاب در سیل 12 دی ماه به بخش کشاورزی حدود هزار و 242 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی تاکید کرد: اعتبار فوری برای تامین منابع آب اختصاص یابد زیر از یک هفته آینده باعات و مزارع به آبیاری نیاز دارند و اگر این مهم محقق نشود، مزارع و باغات خشک می شوند.

برخوری افزود: باتوجه به اینکه شاهد شیوع بیماری قارچی بعد از وقوع هر سیل هستیم و با توجه به اینکه یارانه سم حذف شده لذا در این زمینه کمک کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل هزار و 579 میلیارد تومان به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

سیل هزار و 579 میلیارد تومان به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد