مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 17:522022-01-20بين الملل

سفر رییسی به روسیه؛ نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس از همکاری نظامی تهران و مسکو


یک روزنامه اماراتی با بیان اینکه سفر رییس جمهور ایران به روسیه بشدت مورد توجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، خواستار انجام تحرکاتی برای جلوگیری از همکاری نظامی ایران و روسیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه اماراتی العرب چاپ لندن، امروز (پنجشنبه)، در یادداشتی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست که برای جلوگیری از امضای قرارداد تسلیحاتی میان ایران و روسیه دست به کار شوند.

این روزنامه اماراتی با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازهایی که اخیرا از احتمال انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی بزرگ میان ایران و روسیه سخن گفته بودند، نوشت: سفر ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به روسیه بشدت مورد توجه [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس] است .

این روزنامه به گزارش سایت قطره و به نقل ازاخیر وبگاه اویاسیون لاین اشاره دارد که مدعی شده بود روسیه درخواست هایی برای فروش جنگنده های سوخو-35 SE از سوی ترکیه و الجزایر دریافت کرده؛ اما با توجه به وضعیت هشداردهنده خاورمیانه این کشور خواهان فروش این جنگنده های چند منظوره به ایران است.

پایگاه خبری ادعا کرده بود که روسیه دست کم 24 فروند جنگنده سوخو-35 را به ایران می فروشد.

این جنگنده ها در ابتدا قرار بود به مصر فروخته شوند؛ اما آمریکا، مصر را تهدید به تحریم کرد بنابراین 15 فروند از این نوع جنگنده ها که اینک آماده شده ممکن است تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییسی به روسیه؛ نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس از همکاری نظامی تهران و مسکو

سفر رییسی به روسیه؛ نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس از همکاری نظامی تهران و مسکو