مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 17:222022-01-20پزشكي

لوزالمعده مصنوعی متحول کننده زندگی کودکان مبتلا به دیابت


مدیریت دیابت نوع اول کار دشواری است که شامل نمونه گیری از خون و تزریق انسولین برای کنترل سطح گلوکز  می شود اما لوزالمعده مصنوعی می تواند امیدبخش بسیاری از افراد از جمله کودکان خردسال باشد.

- مدیریت دیابت نوع اول کار دشواری است که شامل نمونه گیری از خون و تزریق انسولین برای کنترل سطح گلوکز  می شود اما "لوزالمعده" مصنوعی می تواند امیدبخش بسیاری از افراد از جمله کودکان خردسال باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، دانشمندان دانشگاه کمبریج برای بیش از یک دهه در حال کار در این حوزه بوده اند و اکنون خبر از رسیدن به نتایجی امیدبخش پس از انجام آزمایش بر کودکان می دهند و راه حل آن ها نتایجی متحول کننده در بر داشته است.

در سال 2020، دانشمندان دانشگاه کمبریج از اولین اپلیکیشن موبایل پانکراس مصنوعی قابل دانلود را برای دیابت نوع اول رونمایی کردند.

مشابه سایر فناوری های لوزالمعده مصنوعی که در دست ساخت هستند، هدف از ساخت آن پر کردن جای پانکراس در افراد مبتلا به دیابت است که بدن آن ها دیگر قادر به تولید انسولین مناسب برای جذب گلوگز از خون نیست.

اپلیکیشن CamAPS FX آن ها با یک ناظر گلوکز و یک پمپ کار می کرد و از الگوریتم های پیچیده برای تشخیص زمانی که فرد نیاز به انسولین داشت و رساندن این هورمون به فرد استفاده می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوزالمعده مصنوعی متحول کننده زندگی کودکان مبتلا به دیابت

لوزالمعده مصنوعی متحول کننده زندگی کودکان مبتلا به دیابت