مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 16:522022-01-20اقتصادي

سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت


سال آینده بیش از نیاز داخل خودرو تولید می کنیم که سبب می شود تا قرعه کشی نداشته باشیم.

- ، سید رضا فاطمی امین بعد از ظهر امروز پنج شنبه 30 دی ماه در گفت وگو با خبر سیما درباره بازار خودرو اظهار کرد: من هم در سفرهای استانی و هم در بازدیدها و ملاقات هایی که از فعالیت های تولیدی اقتصادی دارم با مردم گفت وگو می کنم که به من ایده و انگیزه می دهد.

وی افزود: ما در خصوص خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، یکی قیمتی است که بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان می دهند که فاصله زیادی است و یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت علت آشفتگی بازار خودرو را هم سان نبودن عرضه و تقاضا عنوان و بیان کرد: 500 هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکت های خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون 500 هزار دستگاه در سال است که نشان می دهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سودا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت