مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 16:222022-01-20پزشكي

کاهش تعداد اهداکنندگان روزانه خون در کرمانشاه به زیر 100 نفر


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش تعداد اهداکنندگان روزانه خون در کرمانشاه به زیر 100 نفر خبر داد.

- اظهار کرد: در استان کرمانشاه 25 مرکز درمانی وجود داشته که روزانه به صورت متوسط به 200 واحد خونی نیاز دارند و عمر مفید فرآورده پلاکت ها تنها سه روز است که برای تأمین نیاز مراکز درمانی راهی جز اهدا خون وجود ندارد.

وی افزود: طبق دستورالعمل های انتقال خون هر استان در روز باید معادل پنج روز کاری از تمام گروه های خونی ذخیره داشته باشد تا بتواند نیاز خود را تأمین کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: نیاز به همه گروه های خونی یک نیاز همیشگی مراکز درمانی و انتقال خون بوده اما به این دلیل که گروه های خونی منفی درصد کمتری در جامعه دارند بیشتر نیازمند این نوع گروه خونی هستند.

صالحی فر گفت: گروه خونی (او منفی) یک گروه خونی استراتژی محسوب می شود زیرا در مواقع ضروری که برخی از بیماران خاص همچون بیماران سرطانی در فواصل زمانی کم یا زیاد نیازمند مداوم به خون هستند و یا بیماران تصادفات شهری و برون شهری که خون بسیاری از دست داده اند بدون نیاز به تعیین گروه خونی می توان از گروه خونی او منفی خون دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط جوی نامناسب در چند روز اخیر، بیان کرد: تعدادی از بیماران همیشه و در هر شرایطی نیازمند خون بوده مانند بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد اهداکنندگان روزانه خون در کرمانشاه به زیر 100 نفر

کاهش تعداد اهداکنندگان روزانه خون در کرمانشاه به زیر 100 نفر