مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 16:072022-01-20سياسي

زبان آذری مرثیه ارادت به اهل بیت


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: زبان آذری مرثیه ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت است که با همین برجستگی آذری ها را در دنیا می شناسند.

- آیت الله سید حسن عاملی در آیین بزرگداشت 19 ژانویه روز آذری های مسلمان جهان در اردبیل اظهار کرد: امروز شاهد راه اندازی بنیاد شاه اسماعیل صفوی هستیم تا بر همین اساس عظمت و شایستگی مفاخر و چهره های علمی آذری زبان به دنیا معرفی شده و امکان نشر ارزش های دینی در ساحه زبان آذری فراهم آید.

وی با گرامیداشت 19 ژانویه تصریح کرد: این روز برای ما آذری ها بسیار مهم است چرا که در این روز هزاران نفر از مردم جمهوری آذربایجان و نخجوان با شکستن استحکامات مرزی به سوی ایران سرازیر شده و در حالی که قرآن به دست داشته و ذکر لااله الاالله و الله اکبر بر لب داشتند، توانستند آرامش و آسایش خود را در سایه مکتب اسلام به دست آورند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در گرامیداشت چنین روزی ما شاهد برگزاری آیین های مختلف در استان اردبیل هستیم که نمونه آن برنامه محتشم امروز با سخنرانی چهره های برجسته علمی و تحقیقاتی بوده که همه از ثمره و نتیجه آن بهره بردیم.

آیت الله عاملی شاخصه مهم آذری ها را عشق به اهل بیت و تبعیت از آموزه های دینی و ولایی توصیف کرد و افزود: امیدواریم با شکل گیری بنیاد شاه اسماعیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان آذری مرثیه ارادت به اهل بیت

زبان آذری مرثیه ارادت به اهل بیت