مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 15:522022-01-20بين الملل

افشای سند محرمانه؛ آمریکا قصد ندارد از عراق خارج شود


روزنامه لبنانی الاخبار طی یادداشتی از افشای سند محرمانه ای از توافق رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق که مهمترین نتیجه آن عدم عقب نشینی و خروج آمریکایی ها از عراق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تصمیم خروج آمریکا از عراق پس از آن اتخاذ شد که پارلمان عراق پس از ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان در اوایل ژانویه 2020  به اتفاق آرا به اخراج نیروهای نظامی خارجی از عراق رأی داد.

از آن جا که عراق از اهمیت بالایی برای آمریکایی ها برخوردار است، از همان لحظه اعلام این تصمیم، تلاش جدی آمریکا برای بی اثر کردن مضمون عقب نشینی از عراق آغاز شد.

روزنامه الاخبار لبنان طی یادداشتی به قلم حسین ابراهیم با اشاره به این مسئله نوشت: هر دو طرف  - آمریکایی و متحدان عراقی آن ها - در این امر تا حد زیادی از طریق توافقی که در اواخر ژوییه گذشته در واشنگتن در دیدار بایدن با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اعلام شد، موفق شدند.

الکاظمی حضورش در رأس دولت به نفع آمریکا بود تا شرایطی را که مطابق با منافعش است در این توافق لحاظ کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: اما بقای نیروهای آمریکایی در عراق با این هویت مبهم نگرانی هایی را برای واشنگتن ایجاد می کند که مهمترین آن امنیت این نیروها است که تنها با اعطای آزادی تردد و حرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای سند محرمانه؛ آمریکا قصد ندارد از عراق خارج شود

افشای سند محرمانه؛ آمریکا قصد ندارد از عراق خارج شود