مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 15:042022-01-20سياسي

امام جمعه قوچان: نباید حماسه 30 دی مردم قوچان به فراموشی سپرده شود


حماسه عظیم 30 دی 57 مردم قوچان برگ افتخاری برای مردم و انقلابیون این شهرستان علیه رژیم ستم شاهی بود و این حادثه نباید به فراموشی سپرده شود بلکه وارثان اصلی انقلاب آن را برای نسل های بعدی بازگو کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 30 دی 57 مردم قوچان در مسجد جامع با اشاره به سابقه دیانت و معنویت مردم این شهرستان، اظهار کرد: مردم قوچان در 2 مقطع حضور حماسی و پررنگی را در مبارزه با رژیم ستم شاهی از خود نشان دادند که متأسفانه کمتر به این حادثه ها در طول سال های گذشته پرداخته اند.

وی بیان کرد: در شرایط آن روزهای جامعه، اختناق حاکم و استقرار ساواک شمال شرق کشور در این شهرستان مردم قوچان تشییع به یادماندنی برای واعظ شهید شیخ احمد کافی به نمایش گذاشتند و همین حرکت، به راهپیمایی عظیم علیه رژیم شاهنشاهی تبدیل شد.

امام جمعه قوچان حادثه 30 تیر و تشییع شهید کافی را مقدمه ای برای قیام تاریخی مردم این شهرستان در 30 دی 57 دانست و خاطرنشان کرد: این حماسه عظیم برگ افتخاری برای مردم و انقلابیون این شهرستان علیه رژیم ستم شاهی بود و این حادثه نباید به فراموشی سپرده شود بلکه وارثان اصلی انقلاب آن را برای نسل های بعدی بازگو کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه قوچان: نباید حماسه 30 دی مردم قوچان به فراموشی سپرده شود

امام جمعه قوچان: نباید حماسه 30 دی مردم قوچان به فراموشی سپرده شود