مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 14:002022-01-20بين الملل

روایت متناقض پکن و واشنگتن درباره تقابل دریایی


ارتش چین اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور ناوشکن موشک انداز «یو اس اس بنفُلد» آمریکا را که به صورت غیرقانونی وارد آب های دریای چین جنوبی شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش های پکن و واشنگتن بر سر مسائلی از قبیل تایوان ادامه دارد، روز پنجشنبه (امروز) روایت های متناقض چین و آمریکا درباره تقابل دو کشور در دریای چین جنوبی خبرساز شده است.

مقام های ارتش چین اعلام کردند که نیروی دریایی این کشور ناوشکن موشک انداز یو اس اس بنفُلد آمریکا را که به صورت غیرقانونی وارد آب های دریای چین جنوبی شد، مجبور به ترک منطقه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز ، فرماندهی جنوبی ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کرد که نیروهای این فرماندهی این ناوشکن آمریکایی را در نزدیکی جزایر پارسل رهگیری و آن را مجبور به ترک منطقه کردند.

به گفته این فرماندهی، ناوشکن موشک انداز یو اس اس بنفُلد برای ورود به آب های سرزمینی چین اجازه نگرفته و حاکمیت سرزمینی چین را نقض کرده بود.

در بیانیه ارتش چین آمده است: ما به طور صریح از طرف آمریکایی می خواهیم که فوراً چنین اقدامات تحریک آمیزی را متوقف کند، در غیر این صورت عواقب جدی حوادث غیرمترقبه را متحمل خواهد شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت متناقض پکن و واشنگتن درباره تقابل دریایی

روایت متناقض پکن و واشنگتن درباره تقابل دریایی