مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 13:422022-01-20اقتصادي

مرکز تحقیقات گلخانه ای در اردبیل راه اندازی می شود


با هدف رونق تولید و ایجاد فرصت های اشتغال، مرکز تحقیقات گلخانه ای در اردبیل راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در جلسه گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت و کشت گلخانه ای در استان، بیش از پیش مد نظر قرار گرفته و سرمایه گذاری خوبی هم در این بخش ایجاد شده ولی لازم است ضمن ایجاد زیرساخت های لازم، این گلخانه ها به صورت مداوم فعالیت داشته باشند، در غیر این صورت گلخانه های فصلی منجر به اشتغال پایدار و رونق تولید و صادرات نمی شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی سنتی منجر به تولید ثروت نمی شود، افزود: کشاورزی ما باید از کشاورزی سنتی خارج و مجهز به تکنولوژی روز و مدرن باشد تا منجر به تولید ثروت، رونق تولید و اشتغال، توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی شود.

ضرورت احداث گلخانه هایی مطابق با تکنولوژی روز استاندار اردبیل بیان کرد: در بحث ایجاد گلخانه ها نیز، کشت سنتی قابل قبول نبوده و ضروری است ایجاد و راه اندازی آنها براساس تکنولوژی روز دنیا باشد.

وی توسعه کشت در شهرک گلخانه ای پارس آباد مغان را یادآور شد و ادامه داد: محصولات شهرک های گلخانه 1600 هکتاری شهرستان پارس آباد صادرات محور هستند و می تواند در تحقق شعار جهش تولید نقش فوق العاده ای را ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تحقیقات گلخانه ای در اردبیل راه اندازی می شود

مرکز تحقیقات گلخانه ای در اردبیل راه اندازی می شود